12 CARA UNTUK DAPAT KESAN TERBAIK HERBAL BLEND CREAM SHAKLEE BUAT RAMAI NAK BELI

Assalamualaikum semua, terima kasih Surya nak ucapkan sebab masih setia baca perkongsian-perkongsian yang menarik dari Surya. Cuma hari ni nak santai-santai je tapi yang penting beri manfaat pada sahabat-sahabat semua

Sekarang ni memang senang nak cari krim serbaguna, tapi sesuai ke krim ni dengan kita dan yang paling penting selamat ke. Surya sendiri semenjak dengar macam-macam produk yang banyak berikan kesan sampingan, akan lebih berhati-hati memilih produk yang semestinya terjamin selamat, semulajadi dan berkesan.

Mujur Surya jumpa krim serbaguna Herbal Blend Cream (HBC). Bukan nak kata produk lain tak bagus, tapi Surya akan cari semestinya yang tiada kandungan Paraben atau pun bahan yang digunakan sememangnya semulajadi dan selamat. Sepanjang Surya gunakan HBC ni, Alhamdulillah kebanyakkan nya memang serasi dan berikan kesan positif buat kami sekeluarga dan juga pelangan-pelanggan HBC

Ok, tak nak cerita panjang lebar, mesti ramai yang tak sabar nak tahu apa 12 cara efektif penggunaan Herbal Blend Cream (HBC)

1. Gigitan nyamuk

Krim ni juga bertindak sebagai Krim halang gigitan nyamuk. Sesuai bagi yang suka menjalankan aktiviti di hutan dan yang nak bawa anak-anak pulang ke kampung.

》Sapu je HBC ni seluruh badan terutamanya bahagian yang terdedah dengan nyamuk. Ini adalah salah satu cara bagi mengelakkan dari di gigit nyamuk. Tapi bahagian yang dah kene gigit pun boleh sapu, cepat hilang bengkak dan gatal

2. Terkena minyak panas atau melecur

Ini kita panggil juga first Aid di rumah, kebiasaan nya kalau menggoreng ikan, percikan nya memang luar biasakan. Tak sempat nak elak pecepek kene pipi.

》Jangan panic, terus ambil HBC dan sapu kat pipi tu, tak pedih pun rasa sejuk sebab ada mint

3. Luka

Kebiasaan nya yang bab luka ni selalunya terjadi pada anak-anak yang main basikal atau mak-mak yang tengah berangan kat dapur, ingatkan ayam rupanya dah terhiris jari manis

》Jangan pengsan pulak nampak darah, cuci luka bagi bersih dulu, lepas tu sapu krim ni, eh tak pedih la, berdenyut je sikit, nanti luka tu cepat kering dan kulit akan bercantum dengan cepat. 

4. Jerawat sebijik dua bijik

Mesti pelik kan, tak kan la krim ni sampai jerawat pun boleh guna. Nak tau apa yang terjadi lepas pakai krim ni cuba dulu baru tau. 

》Sapu je krim kat jerawat yang baru muncul, kene rajin sapu la, nanti kecut la jerawatnya dan kesan parutnya boleh perlahan-lahan hilang, kalau parut yang bertahun-tahun nak hilang kene la ambik set kecantikan pula 😄

5. Bibir kering Merekah

Kalau musim panas biasa sangat kene, lagi yang kurang minum air. Bila kena air kat bibir je dah pedih sebab dah merekah, mak ai memang sakitnya tuh di bibir, selain dari gunakan cara tradisional,alang-alang dah beli krim HBC ni guna je la kan.

》Picit la sikit krim HBC tu kat jari, sapu je kat keliling bibir tu nipis-nipis je. Jangan la picit macam ubat gigi memang la tak sampai sebulan guna dah habis. Eh kalau masuk mulut krim ni macam mana pulak? jangan risau, sebab tu la saya pilih krim yang tak gunakan bahan kimia, jilat pun tak pe

6. Gatal-gatal

Tiba-tiba je rasa gatal, macam kene gigit semut halus je, alih-alih nampak bijik-bijik halus je, ubat paling sedap memamg garu la kan. Tapi kalau terlebih garu boleh sampai luka tu

》Sapu je la HBC, mana tau serasi hilang gatal tu. Tapi kalau gatal tak hilang jugak, sila la jumpa doktor, sebab krim ni bukan la ubat, tapi krim serbaguna yang dapat membantu kurangkan, nanti tak serasi dah Surya pulak kena kan. Sebab lain orang lain efek nya

7. Kulit kering

Yang jenis kulit kering ni memang krim ni recommended bagi yang tak suka pakai krim yang rasa berminyak-minyak satu badan. HBC ni kalau kita sapu kat kulit memang dia akan meresap ke dalam. Tak la sampai nampak kulit kita berminyak sampai rasa tak selesa

》Lumur je kat bahagian badan yang kita rasa kering kalau kat muka pun boleh, tak de masalah, jangan sapu kat mata dah la, nanti pedih pulak mata kalau peluh menitik

8. Tumit merekah

Selalunya yang kena ni mana yang jenis kulit tak tahan pijak simen, dalam rumah pun kena pakai selipar jepun. Kalau kerja pulak kene pakai kasut dan stokin/sarung kaki nak tutup tumit merekah

》Ni awal-awal nak bagi tau, nak hilangkan rekahan dalam jangkamasa yang singkat mungkin mustahil, kena la konsistan dan rajin sapu tumit kaki dengan HBC, lama-kelamaan rekahan akan berkurangan dan akhirnya tumit yang merekah akan bercantum

9. Ekzema

Rata-rata yang beli krim ni adalah ibu-ibu yang mana anak nya ada masalah Ekzema. Dah puas cuba krim lain tapi masih tak elok. Bagi saya ni antara krim yang sesuai untuk anak-anak sebab HBC ni di perbuat dari bahan semulajadi tanpa campuran bahan kimia yang sesuai digunakan pada bayi yang ada masalah kulit terutama yang ekzema sekita pipi dan mulut

》Jangan risau, walaupun anak-anak terjilat atau pegang pipi mereka, HBC ni tak beracun, kaedahnya hanya sapu je HBC ni nipis-nipis, jangan ingat nak cepat baik kita letak berbukit-bukit pulak kat pipi dia, kene ingat ya kulit bayi kita masih nipis, se elok-eloknya gunakan hanya sedikit je, krim tu dah boleh meresap ke dalam (Tidak di sarankan utuk Ekzema berair)

10. Ruam /melecet

Kebiasaannya bayi yang akan alami ruam lampin sampaikan kulitnya menjadi kemerah-merahan hingga melecet. 

》Sapu je HBC di sekitar ruam, tak perlu banyak-banyak, cukup sekadar meratakan dan sapu nipis-nipis setiap kali membersihkan serta menukar lampin. Untuk orang dewasa yang ada masalah ruam pun perlu lalukan cara yang sama juga

11.Chickenpox/ Caca air

Juga kita panggil demam caca/ caca air. Ramai yang masih gunakan kaedah tradisional. Faktor masa juga menjadi kengkangan nak gunakan cara tradisional dan agak sukar nak cari daun bambu sekarang ni. Ramai jugak nak cari cara paling mudah dan berkesan dengan sapu je

》Apa lagi yang HBC dapat buat ya?? Ni antara permintaan tinggi di mana ramai yang menggunakan krim ni sebagai peganti. Sapu je satu badan dari awal sampai la tapak cacar dia kering, pada masa yang sama parut cacar yang kecil akan cepat hilang dan yang ibu-ibu/ kawah yang lain ambil masa yang lebih untuk hilang

12. Demam

Ramai yang gunakan pelekat gel di dahi untuk turunkan suhu badan. Tapi HBC ni jugak membantu bagi menurunkan suhu badan jika demam

》HBC membantu secara luaran Selain makan ubat demam. Sapu je di sendi-sendi badan. Ini dapat membantu turunkan suhu badan

Semua kesan dan kaedah yang Surya kongsikan adalah dari pengalaman diri sendiri sebagai pengguna dan dari perkongsian pelanggan-pelanggan yang telah mencubanya. Bukan rekaan semata. Kemungkinan yang membezakan nya adalah keserasian setiap orang memang tak kan sama.

Surya kongsikan juga testimoni Herbal Blend Cream (HBC) 

Jika anda memerlukan krim serbaguna Herbal Blend Cream (HBC). Boleh terus berhubung dengan saya (Surya- 012-6200176)

Saya akan BIMBING dan sertakan cara penggunaan yang efektif dan Konsultasi secara PERCUMA terhad kepada pelanggan-pelanggan saya sahaja

 Surya 012-6200176 @ (SID NO : 1086935) 

Pengedar Shaklee Sg.Buloh, Damansara Damai, Bandar Sri Damansara, Kota Damansara ,Kundang, Kuang, Saujana Utama, Hospital Sg.Buloh, Hospital Uitm Sg.Buloh , Shah Alam, Gombak, Kepong, Kg.Melayu Subang, Batu Caves, Selayang, Gombak

8 thoughts on “12 CARA UNTUK DAPAT KESAN TERBAIK HERBAL BLEND CREAM SHAKLEE BUAT RAMAI NAK BELI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *